Продавець Карабін - магазин пневматики в Україні. розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
549 відгуків

Турецький "Хатсан" (Hatsan)

Турецький "Хатсан" (Hatsan)

Турецький "Хатсан" (Hatsan)

  фірмове тавро та назва моделі на повітряній циліндрі 

Турецька пневматика нітрохи не гірше американської (Сгоѕмап), німецької ("Діана"), іспанської (серійні екземпляри "Гамо"), а вже про Китай і Росію і говорити нічого!
У Туреччині дві фірми роблять пневматику: "Хатсан" і "ЕСЕР". Фірма "ЕСЕР", на жаль, потужні моделі не випускає. А ось "Хатсан"...
Це дуже серйозний збройовий концерн. Йому вже більше вісімдесяти років. Поряд з відмінною пневматикою різної потужності і різних калібрів, він виготовляє мисливське бойову зброю. Якщо кому-небудь з читачів доведеться побувати в Туреччині, то, побачивши поліцейського, знайте, що пістолет або пістолет-кулемет, яким він озброєний, зроблений концерном "Хатсан". Приблизно на кожному четвертому танку і Бтрі військ країн НАТО в башті встановлено кулемет, виготовлений цією фірмою. Крім стрілецької зброї, "Хатсан" випускає торпедні апарати, скорострільні гармати, пускові установки для оперативно-тактичних ракет.
Серед всієї гами "хатсановской" пневматики хочу зупинитися на "Моделі 60" стала "класикою". Хоча в нашу країну він офіційно і не поставлявся, а завозився тільки окремими прихильниками пневматичної зброї, але це саме та гвинтівка, яка завоювала для Хатсана шанувальників в пострадянському просторі. Ця модель (як і пізніші mod 70, mod 80 і mod 90), являє собою класичну "переломку" - гвинтівку зі взводом стовбуром. Якщо спробувати коротко охарактеризувати цю модель, то найбільш придатними словами будуть "просто і надійно" або навіть "гранично просто і виключно надійно".
Замикання стовбура забезпечується добре знайомими нам по вітчизняним "переломкам" клинами (рухомим і нерухомим) з сопрягающимися площинами. Надійність і довговічність роботи цього механізму підтверджена численними моделями гвинтівок, службовцями своїм власникам протягом багатьох років, а іноді і поколінь. Поршень повітряного циліндра ставиться на бойовий взвод масивним важелем взведення, виготовленим з цільного шматка сталі. Він з'єднується з муфтою стовбура з допомогою виделки, яка знижує ймовірність коливань важеля в бічному напрямку.

відкритий приціл. видно оцифровані барабанчики введення поправок відкритий приціл. видно оцифровані барабанчики введення поправок

В принципі, для пневматичної "магнума", яким є "Модель 60", просте і надійне замикання стовбура і потужний важіль взводу слід вважати нормою, а не винятком. Винятком є спусковий механізм, що складається всього з шести (!) деталей: спускового гачка, шептала, двох штифтів, на яких вони закріплені та двох пружин, які їх подпружинивают. От і все. Ламатися нема чому! Взаємне розташування деталей перед пострілом показано на схемі. Прошу звернути увагу на те, що шептало сполучається з бойовим взводом поршня по поверхні, розташованої під кутом до вертикалі. Це абсолютно виправдано, оскільки при вертикальному розташуванні поверхні спряження зусилля на спусковому гачку буде якщо вже не позамежним, то дуже великим точно. Теоретично, при такому характері взаємодії бойового взводу і шепотіла можливий самовыжим останнього без участі стрільця, але, мабуть, кут підібраний правильно, оскільки ніхто з власників 60-ї моделі з таким явищем не стикався. До речі, з 1996 р., коли я почав займатися "Хатсанами", ні на які моделі ВЗАГАЛІ жодних рекламацій не надходило.
"Зовнішність буває оманлива". Це прислів'я як не можна краще відображає ситуацію зі спусковим гачком. Він не пластиковий, як може здатися з першого погляду, - він сталевий, хоча й запресованих у пластик. Тому сумніви в його надійності безпідставні, а пластикова оболонка зроблена для додаткового комфорту, особливо при мінусових температурах, що для більшої частини території Росії досить актуально.
Тепер про запобіжнику - його немає, ніякого. З одного боку, відсутність автоматичного запобіжника, що блокує спусковий механізм при закритому стволі, передбачає принципову можливість випадкового пострілу з різким доворотом (кидком) стовбура вгору - вперед. З іншого боку, найчастіше власниками потужних пневматичних гвинтівок є люди розумні, мають навички поводження зі зброєю і не допускають таких грубих помилок. Крім цього, при відсутності такого запобіжника стрілок може без всяких хитрувань зняти поршень з бойового взводу без пострілу, для чого потрібно повернути ствол вниз до упору, натиснути на спусковий гачок і повернути ствол у вихідне положення, з усіх сил протидіє бойової пружини. Як не дивно, така процедура для "магнума" аж ніяк не зайва, оскільки довго залишати пружину в стиснутому положенні категорично не рекомендується, а стріляти тільки для того, щоб відпустити її, не завжди буває зручно.

спусковий механізм спусковий механізм

Колодка спускового механізму, виготовлена з зігнутої товстої сталевої пластини, як не можна краще ілюструє раніше висунутий теза про виняткову надійність гвинтівки. Повітряний циліндр з'єднується з ложею з допомогою скоби і різьбової втулки, привареними відповідно до циліндра і колодці спускового механізму швами, які навіть при першому погляді на них викликають, як казав класик вітчизняного гумору, "впевненість у завтрашньому дні". Якщо вже мова зайшла про ложі, то вона виготовлений: з горіха, природно турецького. На довгому цівку нанесена поздовжня велика насічка. Приклад має "монтекарловский" гребінь, в пістолетною шийці ложі праворуч зроблений неглибокий виріз під великий палець стріляє (правої) руки. З цієї точки зору лівшам не пощастило, але тільки з цього. З усіх інших точок зору гвинтівка "амбидекстерная". Прошу вибачення за використання іноземного терміна, але в російській мові немає можливості одним словом назвати людину, однаково володіє обома руками або пристосування, однаково добре пристосоване для роботи як правою, так і лівою рукою (хоча такі люди є, а вже пристосувань греблю гати - наприклад, кувалда). В цілому "шістдесята" виявилася настільки прикладистои для середньостатистичного "эйрганера", наскільки прикладистои в принципі може бути гвинтівка класичної компоновки з класичної ложею масового виготовлення.
"Модель 60" в стані поставки оснащена відкритими прицільними пристосуваннями, що складаються з пеньковий мушки, відформованої з високоміцного пластику заодно з намушником і дуловою муфтою, і пластикового прицілу з можливістю введення вертикальних і горизонтальних поправок. Механізми введення поправок мають досить великі маховички з оцифруванням, що полегшує приведення гвинтівки до нормального бою.
При устанвоке оптичного прицілу, і мушку і приціл можна зняти, хоча потреба в цьому навряд чи виникне, оскільки спеціальні поздовжні вирізи на повітряній циліндрі допускають використання тільки великих (не "пневматичних") стійок і кронштейнів, з якими мушка, а тим більше цілик, не будуть потрапляти в поле зору оптики. Довжина вирізів 180 мм, що цілком достатньо для вибору оптимального положення окуляра щодо потилиці приклада.
При експлуатації будь-якого пружинно-поршневого зброї рано чи пізно (краще, звичайно, пізно) виникає необхідність заміни ослаблій бойової пружини. У цьому відношенні "Модель 60" вельми приваблива, оскільки розміри її повітряного циліндра дозволяють при необхідності замінити рідну "хатсановскую" пружину "диановской" (від 48-й, 52-й або 54-ї моделі) або, після невеликої доробки, "эльгамовской" (від Хантер-1250). При цьому потужність гвинтівки трохи збільшується.

декоративна накладка на торці повітряного циліндра декоративна накладка на торці повітряного циліндра

Повертаючись до розмови про надійність гвинтівки, слід сказати, що в ній, крім прицільних пристосувань, є ще пластикові деталі: спускова скоба і декоративна накладка на торці повітряного циліндра. Звичайно, якщо б вони були виготовлені з сталі, то мали б очевидно більшою міцністю, хоча й наявного рівня міцності достатньо для виконання їх функцій, оскільки в рукопашну з пневматикою, навіть з "магнумовской", не ходять.
Взагалі, як кажуть досвідчені зброю люди, з гвинтівкою треба звертатися ніжно і дбайливо, тоді вона буде служити довго і безвідмовно.
Згадалася одна історія про "дбайливого" звернення. Приблизно роки два тому в мене купує гвинтівку дуже солідна людина - приїжджає на новому "Фольксвагені-Пасаті", вишукано одягнений, говорить по суті, дуже статечно тримається, загалом, виробляє цілком позитивне враження. Увечері того ж дня лунає дзвінок, і покупець каже, що я йому продав браковану гвинтівку, так як нарізки в ній майже не залишилося!!! Я починаю з'ясовувати, як таке могло статися, адже при покупці ми обидва самим уважним чином оглянули канал ствола, так і всю гвинтівку в цілому. Виявляється, одразу після придбання гвинтівки, він поїхав на Москворецкий ринок, взяв там кілограмову упаковку шурупів, привіз додому, відкусив у них капелюшки і ... почав ними стріляти! Як кажуть, коментарі зайві.
Звісно, я далекий від думки, що хто-небудь з читачів захоче повторити такий "геніальний" вчинок, але ось правила експлуатації треба дотримуватися завжди. До того ж вони дуже прості: вхолосту і нічим, крім фірмових кульок, не стріляти, у зведеному стані довго не тримати, регулярно змащувати пружину і ущільнення поршня густою змазкою (Літол-24 або ЦИАТИМ), стовбур чистити тільки з казенної частини. Ці прості правила забезпечать вам радість від довгої і дуже приємною експлуатації гвинтівки.
А з приводу перших невдач у точній стрільбі - засмучуватися не варто - це неминуче. Як говориться, снайперами не народжуються, ними стають. Після першої тисячі пострілів ви неодмінно помітите, що стали стріляти швидше і точніше потрапляти в ціль.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner